Volvo se întoarce la origini: de ce este special noul EX30, cât costă
Obțineți o mulțime de funcții premium împreună cu un preț de pornire accesibil de 38.500 euro.
Pe măsură ce trecem încet spre vehiculele electrice, există un număr tot mai mare de SUV-uri mari, elegante, alimentate cu baterii. Cu toate acestea, pentru cei care caută ceva mai mic, opțiunile sunt mult mai limitate. Dar cu viitorul EX30, Volvo a creat un SUV electric compact, cu o mulțime de caracteristici premium și un preț surprinzător de accesibil.
Pregătită cândva în vara anului 2024, un EX30 de bază va începe de la doar 38.500 euro pentru o configurație cu un singur motor cu o rază de acțiune de aproximativ 344 de km.
Un EX30 de bază pare să fie bine echipat, Volvo incluzând lucruri precum un ecran tactil de 12,3 inch bazat pe Android Automotive (cu suport pentru Apple CarPlay wireless), detectarea cicliștilor, Pilot Assist și detectarea pasagerilor din spate ca standard. Și așa cum te-ai aștepta de la Volvo, obții un interior minimalist foarte scandinav, realizat dintr-o gamă de materiale reciclate și durabile. Acum, unii ar putea avea probleme cu câteva dintre componentele pe care Volvo le folosește, cum ar fi panourile cu pete de pe bord – care îmi amintesc de un covoraș de sală de sport. Dar într-o mașină care are un design modern elegant, cred că funcționează.
Un model scandinav
Acestea fiind spuse, dacă nu te deranjează să cheltuiți puțin mai mult, EX30 este disponibil și cu o configurație îmbunătățită de tracțiune integrală cu două motoare, care are un timp de la 0 la 100 de doar 3,4 secunde. Acest lucru nu numai că face ca EX30 să fie mai rapid decât SUV-urile electrice mai mari și mai scumpe, cum ar fi un Tesla Model Y Performance, este și cel mai rapid Volvo vreodată.
EX30 se simte destul de spațios în față, Volvo simplificându-și interiorul folosind o bară de sunet care rulează pe lățimea parbrizului în loc de mai multe difuzoare individuale. Compania a mutat, de asemenea, o mulțime de comenzi comune pentru lucruri precum geamurile către consola centrală pentru a ajuta la eficientizarea interiorului. Și Volvo a pus accent pe spațiu de depozitare, EX30 având o mulțime de găuri utile, inclusiv un torpedou montat în centru și o tavă detașabilă care poate fi spălată în mașina de spălat vase pentru pasagerii de pe bancheta din spate. Din fericire, nu lipsesc opțiunile de alimentare pentru dispozitivele tale, cu două porturi USB-C în față, alte două în spate și un suport de încărcare fără fir pentru telefon dual încorporat între scaunele șoferului și pasagerului.
Când stai în spate, lucrurile se simt puțin mai strâmte, deși acest lucru este oarecum de așteptat pentru o mașină care, cu 166 de inch lungime și 61 de inch înălțime, este foarte asemănătoare ca dimensiune cu un Chevy Bolt.
Prețurile nu includ și bonusul care poate fi accesat prin programul Rabla Plus, noul XC30 poate fi configurat aici.